Dit is de invloed van lentezon op jouw huid

Zodra de zon begint te schijnen, weten we niet hoe snel we naar buiten moeten gaan. Vaak kan je zelfs al in de lente zonder jas naar buiten. Wat we soms wel eens vergeten is dat de zon ook nadelen kan hebben. Al helemaal als je een gevoelige huid hebt. Natuurlijke gezichtsverzorging doet al heel veel, maar toch moet je oppassen met de zon. Je moet met de zon langzaam opbouwen. Benieuwd hoe jij dit het beste kan doen? Lees dan maar snel verder.

1.  Draag zo nu en dan een hoofddeksel

Onze huid heeft bescherming nodig. Daarom is het aan te raden om bijvoorbeeld een pet of hoed te dragen als de zon schijnt. Dit is vooral handig als je snel verbrand. Maar je kan dit natuurlijk altijd doen. De UV- stralen van de zon kunnen namelijk heftig zijn.

2.   Draag elke dag zonnebrandcrème

Het lijkt misschien overbodig, maar het is echt aan te raden om iedere dag zonnebrandcrème te dragen. Dit geldt niet alleen voor de lentezon, maar voor iedere dag van het jaar. Ook al schijnt de zon niet altijd even fel, het heeft wel effect op jouw huid. Factor 50 is zeker aan te raden. Ook als je doorgaans niet snel verbrand. Dit kun je combineren met natuurlijke gezichtsverzorging, zodat je zeker weten goed bent beschermd tegen de zon.

1. Vermijd bepaalde tijden

Ik weet het, juist ‘s middags wil je lekker naar buiten. Lekker op het terras zitten of rondlopen. Toch wordt het afgeraden om tussen 12.00 en 15.00 uur in de zon te zitten. Dit heeft te maken met de kracht van de zon. Tussen deze tijden is de zon doorgaans het meest krachtig. Pas hier dus mee op! Natuurlijk is het onmogelijk om hier rekening mee te houden. Daarom is mijn advies om het enkel te beperken.